dimarts, 13 de desembre del 2011

La puça d'aigua (Daphnia sp)

Les puces d'aigua són uns crustacis que s'alimenten d'algues microscòpiques. En vaig posar a la bassa al començament, quan a les poques setmanes d'omplir-la l'aigua es va tornar verda. Són un remei eficaç, ràpid i ecològic contra aquest tipus d'algues. A les dues setmanes de posar-ne unes quantes l'aigua tornava a ser transparent. Jo vaig utilitzar Daphnia magna, una de les més grans,arriba a fer 3 mm. Es veu doncs a simple vista. Neda formant grups. Vaig intentar fer-ne fotos a l'aigua però no en vaig aconseguir cap de decent.

Són petites però no passen la malla d'un salabret

Puces d'aigua en un pot de vidre
El problema de les Daphnies és que els peixos se les mengen. Vaig posar-ne per controlar els mosquits i van fer net de Daphnia. No sé si seria possible la coexistència si hi hagués uns pocs peixos (els meus van criar i n'hi havia cert nombre) i tampoc sé si aleshores serien tant eficaços contra els mosquits o més aviat es dedicarien a la Daphnia. Curiosament, tot i desaparèixer la Daphnia, les algues verdes no van reaparèixer. Imagino que per una qüestió de nutrients ja que la vegetació s'havia desenvolupat molt.