dimarts, 3 de juliol del 2012

Segona posta

Dissabte al vespre, a un quart de deu de la nit, vaig veure que la femella estava fent niu. Estava molt ben amagada sota unes corrioles i no la vaig veure a primer cop d'ull.

Els petits moviments que feia em van ajudar a detectar-la. Sota la marca es veu una taca groga de la closca.





Aquesta vegada ha post al mateix lloc que l'any passat, on la terra està barrejada amb sorra fina. Fa unes setmanes es va entestar a fer la primera posta a l'altra banda de la bassa, on la terra és més dura

Ja es comença a veure el pilotet de terra de l'excavació

Primer ou

Tercer ou




Els va col.locant a lloc amb les potes, amb delicadesa



Els colga

Cap a mitjanit ja havia tornat a l'aigua i el niu estava completament tapat.
Ha fet les mateixes postes que l'any passat: una primera de 4 ous i una segona de 3

Aquesta vegada he posat un ou en una incubadora Jaeguer a 26ºC i un altre ou en una incubadora casolana com la que vaig descriure a la primera posta, a uns 30ºC. Així, combinant les dues postes, tinc ous incubats per femella amb el sistema Jaeguer i amb el sistema casolà. Igualment per ous incubats per mascles. Podré comparar els dos sistemes d'incubació.

El tercer ou l'he deixat al niu. Just al costat, en un dels espais deixats per un dels ous que he tret, hi he posat un data logger per mesurar les temperatures a intèrvals d'una hora durant els dos mesos previstos d'incubació. La única intervenció que hi faré és regar en cas de que la terra s'assequi excessivament i protegir la posta amb un filat.

A veure com va.