dijous, 23 d’agost del 2012

Nascuda a la terra de Don Quijote

Diumenge 19 d'Agost començava les vacances. Com no podia ser d'una altra manera, un ou a punt de fer eclosió encara no ho havia fet. A les 5 de la tarda marxava cap a Castilla la Mancha. Aquell migdia l'ou va començar a suar




A les 4 de la tarda la tortuga va començar a obrir l'ou



A l'alçada de Sagunto, ja que me la vaig endur,  va sortir de l'ou  i vaig haver de rentar-la ja que la vermiculita se li adheria al sac vitel-lí. La vaig posar en paper humit i li vaig tenir un parell de dies fins que va absorbir del tot el sac.





Aquesta tortuga es va incubar entre 28,4 i 29,4ºC i ha trigat 50 dies a néixer. 
A l'espera de rebre notícies sobre els dos ous que he deixat a casa, gaudeixo de la Mancha, una terra fascinant i eixuta on la Clemmys no hi encaixa gens.





El Castell de Belmonte


Belmonte




El casc antic de Cuenca

La casa colgada de Cuenca










Un paisatge pla que es perd a l'horitzó miris on miris



Don Quijote i Sancho Panza, presents arreu

Ahir vaig visitar Campo de Criptana, en "tierra de gigantes". Per arribar-hi des de Osa de la Vega, on m'estic, vaig conduir per la recta més llarga que he fet mai, de 9,5km. 

Els gegants de Don Quijote