divendres, 17 d’agost del 2012

Noves cries


El 14 d'Agost van descloure els dos ous incubats a 25ºC en incubadora casolana (veure entrades anteriors). Han trigat 64 dies. 
Han desclòs doncs tots els ous de la primera posta, amb independència del tipus d'incubadora. Tinc les lectures de temperatura i humitat amb els dos tipus d'incubació. Els penjaré quan tingui les lectures pendents, per poder comparar. Tot i que oscil.la una mica més que la temperatura de la Jaeguer, la barata incubadora casolana és molt eficient. Les temperatures sempre s'han mogut entre els 25 i els 26ºC.Les humitats són molt altes, fregant el 100%. Per a ous d'espècies no aquàtiques podria suposar un problema però per a aquàtiques de closca tova, on el risc de deshidratació és elevat, va molt bé.
Queden pendents els ous de la segona posta. Un està en incubadora Jaeguer a 25ºC, un altre en incubadora casolana a 30ºC i el tercer està a l'exterior.
Pel que fa al que tinc a 30ºC, porta 52 dies. A la mateixa temperatura en Jaeguer, els de la primera posta van trigar 46 dies.
El que tinc a l'exterior és una incògnita. Esta essent un estiu molt calorós, amb alguns dies de temperatures màximes a la ombra properes als 40ºC. Tanmateix no és la temperatura sino la humitat el que em preocupa. Pel que he vist en les incubadores artificials volen humitats molt elevades. No sé quina és la humitat soterrat a certa fondària i envoltat de terra, però la superfície es veu seca. Per això cada dos dies, o cada dia en períodes especialment calorosos,  rego una mica la zona on hi ha el niu.

Les primeres fotos dels petits han sortit borroses. Aquesta és la foto d'un d'ells en el dipòsit d'aigua on els tinc.


Al centre de la foto hi ha el petit






Una malla impedeix que gats i còrvids hi accedeixin

De moment no han menjat ni pudding ni cucs. El mascle que va néixer l'any passat va fer el mateix. Va entrar en hibernació sense haver menjat res del que li vaig oferir i no va ser fins a aquesta primavera que va començar a  menjar del que jo li posava. Tanmateix va créixer abans de la hibernació. Imagino que s'explica per les reserves de sac vitel-lí i alguna que altra larva de mosquit. Aquest any li he vist caçar-ne, estirant el coll de cop com si es tractés d'una chelydra.
De totes maneres jo els aniré oferint menjar, ells que facin el que vulguin.